Deprem Gündeminde Alınan Aksiyonlar

Deprem Gündeminde Alınan Aksiyonlar

Sabancı Topluluğu olarak depremin gerçekleştiği ilk günden itibaren tüm yardım faaliyetlerinde görev aldık.

NELER YAPTIK?

  • Sabancı Gönüllüleriyle birlikte bölgedeki yardım çalışmalarına tam destek veren Sabancı Topluluğu, bugüne kadar enerji, banka finansmanı, arama kurtarma, barınma, gıda ve temel ihtiyaç dağıtımı alanlarında 12 milyar TL’lik bir kaynağı bölgeye tahsis etti.
  • Deprem bölgesindeki vatandaşlarımızın hijyen ihtiyaçları için ilk etapta ve ivedilikle 148 adet mobil tuvalet kurulumu gerçekleştirildi.
  • Çevre halkı ve çalışanlarımıza 44 lokasyonumuzda barınma ve konaklama imkânı sağlandı.
  • 56 tır ihtiyaç malzemesi ve 75 bin destek paketi gönderildi. Bu desteklerin yanı sıra, günde 26 bin 200 kişiye yemek dağıtımı yapılıyor.
  • AFAD koordinasyonuyla gıda, kıyafet, hijyen ürünleri, bebek malzemeleri, ısıtıcı gibi acil ve temel ihtiyaçlardan oluşan malzemeler durmaksızın bölgeye sevk ediliyor.
  • Ortağımız Ageas da depremi yaşadığımız ilk günden itibaren yanımızda olduklarını hissettirdi. Ageas Group, yaşadığımız depremin yaralarını sarmak için tüm grup iştirakleri ve çalışanlarının katkı sağlayabileceği bir bağış fonu oluşturdu ve bu fona ilk etapta 1 milyon Avro tutarında destek sağladı. Toplanan tüm bağışlar bölgeye yönelik acil destek ve uzun vadeli iyileştirme projelerinde kullanılacak.
  • 8 Mart Dünya Kadınlar Günü’nde; AgeSA, Aksigorta ve Sabancı Ageas Sağlık şirketlerimizdeki kadın çalışanlarımız adına Birleşmiş Milletler Nüfus Fonu’na (UNFPA) bağış yaparak deprem bölgesindeki kadınların ihtiyaç duyabileceği hijyen malzemelerini içeren kadın sağlığı kiti gönderdik.
  • Agesa ve Aksigorta çalışanlarımız, ”gelecek için el ele” diyerek kitap toplama kampanyası başlattı. Hatay Samandağ’da kurulan Sutaşı eğitim alanına; okuma kitapları, kırtasiye malzemeleri, lise ve üniversite hazırlık kitapları, ilkokul ve anaokulu öğrencileri için boyama kitaplarından oluşan 15 koli malzeme göndererek eğitime destek oldu.

Çalışanlar özelinde alınan aksiyonlar

  • Bölgedeki çalışma arkadaşlarımızın tamamına ulaştık, onlarla sürekli diyalog halindeyiz.
  • Şu an bölgedeki tüm destek faaliyetlerimizi Sabancı Holding çatısı altında yürütüyoruz. Bu çerçevede bölgede ihtiyaç duyan çalışma arkadaşlarımıza ve yakınlarına konaklama için yer temin ettik.
  • Talep eden çalışanlarımızın farklı şehirlere transferlerini gerçekleştirdik.
  • Maaş ödemelerini hemen yaptık, hibe niteliğinde ödemeler gerçekleştirdik, 3 aylık komisyon gelirlerini de garanti ettik.
  • Yaralar sarılmaya başlanıp yeni evlerde yaşamak zorunda kalacak çalışanlarımız için taşınma yardımında bulunacağız.
  • Bunun yanı sıra bölgede bulunan 28 acentemize hibe ve avans desteği sağlayacağız.

Operasyonel olarak alınan aksiyonlar

  • Yaşadığımız deprem felaketi sonrasında büyük bir hassasiyetle üzerimize düşen görevi yerine getirmekteyiz. Depremden etkilenen sigortalılarımıza en etkin şekilde maddi ve manevi destek olabilmek için üstün çaba sarf ediyoruz.
  • Sigortalılarımıza ve hak sahiplerine bir an önce ulaşabilmek için standart süreçlerimizin dışında yollara başvuruyoruz. Tazminat ödeme süreçlerinde hızlı yol alabilmek amacıyla gerek doğrudan, gerek Sigorta Birliği üzerinden merkezi şekilde ve gerekse kamu kurumları desteğiyle girişimlerde bulunuyoruz.
  • Kimlik Paylaşım Sistemi üzerinden OHAL Bölgesinde ve depremden etkilenen illerde 6 Şubat sonrasında vefat eden kişilere ilişkin vefat sorgusu yaparak vefat eden sigortalılarımızı tespit ediyoruz.
  • Sigortalılarımızdan ve yakınlarından ulaşan deprem kaynaklı tazminat taleplerini, öncelikli olarak değerlendirmekte ve tazminat ödemelerini en hızlı şekilde gerçekleştirmekteyiz.
  • Tazminat süreçlerinin kolaylaştırılması için mevzuatın zorunlu kıldığı belgeler dışında ek evrak talep etmiyoruz, Bu zorunlu belgeler açısından da esneklik ve kolaylık sağlanması için yasal mercilere taleplerimizi iletiyoruz.
  • Kredi Bağlantılı Hayat poliçelerinde; deprem sonucu ölümün teyid edilmesi akabinde vefat tazminat ödemesine yönelik herhangi bir ek belge talep etmeden banka borçlarını kapatıyoruz.
  • OHAL bölgesindeki krediler Akbank tarafından 1 ay- 6 ay ötelenmiş olup, bu kredilere ilişkin kredi hayat poliçelerinin süre ve teminat geçerlilik tarihleri, herhangi bir ek ücret alınmadan ötelenen süre boyunca uzatılmıştır.
SOSYAL MEDYADA BİZ
Sabancı
Yukarı