AvivaSA, Brand Finance’in “Türkiye'nin En Değerli Markaları Turkey 100” listesine giren tek bireysel emeklilik ve hayat sigortası şirketi oldu.
Bireysel emeklilik fon büyüklüğünde sektör lideri AvivaSA, Brand Finance'ın bu seneki “Türkiye'nin En Değerli Markaları-Turkey 100” listesine girdi. Markanın, listedeki tek bireysel emeklilik ve hayat sigortası markası olması dikkat çekti.
Sabancı Holding ve Aviva iştiraki olan AvivaSA; uluslararası marka değerlendirme kuruluşu Brand Finance'in, “Türkiye'nin En Değerli Markaları-Turkey 100” listesine girme başarısı gösterdi.
Konuyla ilgili bir açıklama yapan AvivaSA CEO’su Fırat Kuruca şunları söyledi: “Tüm dünyada sektör bazında en değerli markaları belirleyen Brand Finance’in listesine girmek bizim için güzel bir motivasyon kaynağı oldu. İşinizi inanarak yaparsanız ve kendinizi sürekli geliştirirseniz, değişime ayak uydurabilir; müşterilerinizin değişen beklenti ve ihtiyaçlarını karşılayabilirsiniz. Tam da bu noktada müşteri odaklılığın önemi ortaya çıkıyor. Türkiye’nin en güçlü gruplarından Sabancı Holding ile 300 yılı aşan köklü bir geçmişe sahip İngiliz sigorta devi Aviva’nın gücünü arkamıza alarak 1.300’ü aşkın çalışanımız ve çoklu dağıtım kanalı yapımızla tüm Türkiye’de müşterilerimize hizmet sunuyoruz. Müşterilerimizi tanımak, ihtiyaçlarını anlamak ve onlara uygun kişiselleştirilmiş ürün ve hizmetleri, doğru zamanda, doğru kanallardan sunarak, hayatları boyunca müşterilerimizin yanında olabilmek için çalışıyoruz.
Marka aşinalığından; marka bağına uzanan süreç
Brand Finance’nin listesi, pazarda tüketicinin tercih eylemi olarak ortaya çıkan Markanın Göreceli Ağırlığı (MGA) kriterini baz alıyor. MGA’nın, tüketici markaya aşina ise, ona tanıdık geliyorsa, markayla ilintili olumlu ve ayırt edici bir algıya sahipse ve sonunda karşılıklı anlayışla tüketicinin markayla olan bağı oluşmuşsa gerçekleştiği kabul ediliyor.
En değerli 100 markanın toplam değeri 19,8 milyar dolar
Bu sene 12.si düzenlenen araştırmaya göre, Türkiye’nin en değerli 100 markasının toplam değeri 19,8 milyar dolar olarak hesaplandı. Toplam marka değeri içerisinde sanayi sektörü markalarının payı % 28, hizmet sektörü markalarının payı ise % 72 oldu.