Sektör Lideri AvivaSA 10. yılını kutladı

Sektör Lideri AvivaSA 10. yılını kutladı

"Yarın Şimdiden Güzel" mottolu yeni marka konumlandırmasının yanı sıra, insana ve kültüre daha fazla yatırım hedefiyle, AvivaSA 10. yıl kutlamaları kapsamındaki farklı çalışmalarını, bir gala gecesiyle taçlandırdı. Mesut Yar'ın keyifli sohbeti ve Fatih Erkoç'un müziğiyle renklenen geceye, AvivaSA yöneticileri, müşterileri ve iş ortaklarının yanı sıra iş dünyasından önemli isimler katıldı.

GERİ

Bireysel emeklilik ve hayat sigortası sektörünün lideri AvivaSA, yıl içine yaydığı 10.yıl kutlamalarını, bir gala gecesiyle tamamladı. Mesut Yar'ın keyifli sohbeti ve Fatih Erkoç'un canlı performansıyla renklenen geceye, iş dünyasının, sigorta ve finans sektörünün önemli isimleri katıldı. Sabancı Holding Sigorta Grup Başkanı Haluk Dinçer ve AvivaSA CEO'su Fırat Kuruca ev sahipliğindeki geceye, Sabancı Holding CEO'su Mehmet Göçmen de katıldı.

Başarının üç temel nedeni

Mesut Yar'ın ilk talkshow konuğu Sabancı Holding Sigorta Grup Başkanı Haluk Dinçer oldu. Dinçer, Sigorta sektörünün Sabancı Holding için her zaman öncelikli sektörlerden birisi olduğunu, global ortakları Aviva'nın da, Türkiye ve Türk pazarını "yıldız pazar" olarak nitelendirdiğini vurgulayarak şunları söyledi: "bireysel emeklilik sektöründe 2015 yılında elde ettiğimiz sektör liderliğini sürdürüyoruz. 10 yıl içinde, müşteri sayımızda 3 kat ve fon büyüklüğünde 13 kat artış gösterdik. Bu başarının altında 3 temel neden yatıyor. İlki, AvivaSA'nın özverili ve deneyimli çalışan ve yönetici kadrosu. İkincisi, köklü Sabancı Holding geleneği ve gücü… Ve son olarak, 300 yıllık Aviva tecrübesi." dedi.

Türkiye'nin ve Dünyanın 10 Yılı: Video Çalışmaları, 10 yıl araştırması ve almanak

Mesut Yar'ın bir diğer talkshow konuğu ise, AvivaSA CEO'su Fırat Kuruca idi. Kuruca, 10.yıl kutlamalarını, Mart ayında Antalya'da düzenledikleri Vizyon Toplantısı ile başlattıklarını belirterek; "Ağustos ayında ise, dijitalleşme, müzik, sinema ve spor gibi tüm insanlık için önemli ilgi alanlarında, ülkemizde ve dünyada son 10 yılda gerçekleşen başarıları hatırlatmayı amaçlayan bir dijital iletişim çalışması başlattık. Dijital iletişim projemizde, yazar ve belgeselci Bedia Ceylan Güzelce'nin sunumu ve kendi alanlarının ünlü ve başarılı isimleriyle röportajlardan oluşan videolar hazırladık. Videolarımız televizyonda ve tüm sosyal medya hesaplarımızda yayımlandı ve yoğun ilgi gördü." dedi

Türkiye, Geleceğini Çocuklarında Görüyor

Ardından, dijitalleşme, müzik, sinema ve spor alanlarında en başarılı isimlerin belirlendiği ve geçmiş 10 yılın "Keşke"lerini ve geleceğin "Mutlaka"larını içeren, "Türkiye'nin 10 Yılı" adlı bir araştırma gerçekleştirdiklerini vurgulayan Kuruca; "Türkiye temsili araştırmamızdan elde edilen en önemli ve sevindirici sonuç, insanımızın geleceğini "çocuklarında" görmesi oldu. Ve son olarak ise, tüm sonuçlardan oluşan ve Türk insanının yıllarca kütüphanelerine güzellik katacak, "Son 10 Yılda İz Bırakanlar" almanağını hazırladık." dedi.

İnsana ve kültüre yatırım ve "Yarın Şimdiden Güzel"

AvivaSA ailesi olarak bu yılı, aynı zamanda insana ve kültüre daha fazla yatırımı hedefleyen bir dönüşüm yılı ilan ederek; ofis ortamlarından, iş yapış şekillerine kadar her şeyi yeniden ele aldıklarını vurgulayan AvivaSA CEO'su Fırat Kuruca bu köklü değişimi, "Mutlu Çalışan, Mutlu Müşteri" mottosuyla özetleyerek şunları söyledi: "Sürekli devinim içinde, değişmeden var olamazsınız. Öncelikle çalışanlarımızın daha fazla mutlu olmaları gerekiyor. Böylece, sadece hizmeti değil, duyguyu da müşterilerimize aktarabilirler. Müşterilerimizin AvivaSA'ya dair hissettiği duygu, bizim kültürümüzün yansıması ve yarınımızın garantisi demektir. Ayrıca bu yıl, "Yarın Şimdiden Güzel" mottomuzda özetlenebilecek yeni marka konumlandırmamızı hayata geçirdik. Dünya değişiyor, tüketici ihtiyaçları ve beklentileri değişiyor, trendler değişiyor… Elbette böylesi bir geleceğe hazırlanma sürecinde, markanızı da buna göre konumlandırmak durumundasınız."

Geleceği, "Müşteri Odaklılık" ve "Dijitalleşme" olguları şekillendirecek

Müşteri odaklılık kavramının, artık şirketlerin büyümesi ve hatta hayatta kalması için olmazsa olmaz hale geldiğini ifade eden Kuruca sözlerini şöyle tamamladı: "Günümüzü artık, insan odaklı bir dönem olarak bile tanımlayabiliriz. Yeni teknolojileri hızlıca adapte edip, müşterilerinin ve çalışanlarının hayatında fark yaratan şirketler öne çıkıyor artık. Sektörümüz yapısı gereği, bazı durumlarda 50-60 yıla uzanan müşteri ilişkilerinin kurulduğu; gelecek ve bugün güvencesi gibi hayati ihtiyaçlarla insan yaşamına dokunan ve insanla iç içe bir sektördür. Geleceği şekillendirecek alanlardan birisi dijitalleşme olsa bile; sadakat, güven ve iş yapma şeklinden kaynaklanan "tercih edilen kurum" olma gerçeği değişmeyecektir. Hatta belki de güven ve sadakate en çok dijital dünyada ihtiyacımız var."

Editör Bilgi Notu

Rakamlarla BES ve Otomatik Katılım:

  • BES son 10 yılda, toplam fon büyüklüğünde, yıllık bazda ortalama yüzde 34 büyüme gösterdi.
  • Emeklilik Gözetim Merkezi'nin (EGM) 1 Aralık 2017 tarihli verilerine göre, BES sektörü fon büyüklüğü, devlet katkısı dahil 75,5 milyar TL'ye ve katılımcı sayısı ise 6,9 milyon kişiye ulaştı.
  • Otomatik Katılımda ise, sektör yine EGM'nin 1 Aralık tarihli verilerine göre 1,6 milyar TL toplam fon büyüklüğü ve 3,4 milyon katılımcı sayısına ulaşılmış durumda. 2023 yılında bireysel emeklilik pazarının 400 milyar TL'nin üzerinde bir büyüklüğe ulaşacağı öngörülüyor.
  • Otomatik Katılımda ise, 14 milyon kişinin sisteme girmesi ve 10 yıllık dönemde 90 milyar TL'lik tasarruf oluşturulması öngörülüyor.

Rakamlarla AvivaSA:

  • AvivaSA 10 yıllık yolculuğunda, müşteri sayısında 3 kat artış gerçekleştirdi. Fon büyüklüğünü tam 13 katına çıkarttı.
  • AvivaSA, Emeklilik Gözetim Merkezi'nin (EGM) 1 Aralık 2017 tarihli verilerine göre. 14,7 milyar TL fon büyüklüğü, yüzde 19,5 pazar payı ve 900 bin BES katılımcı sayısı ve toplamda 2 milyonu aşkın müşterisi ile 2015 yılından bu yana sektör lideri.
  • Otomatik Katılımda ise, yine EGM'nin aynı tarihli verilerine göre, 150 milyon TL fon büyüklüğü ve 334 bin katılımcı sayısı ve 2.240 firma sayısına ulaştık.
  • Bu 10 yılın sonunda, Türkiye'nin en büyük direkt satış kadrosu ve en gelişmiş çoklu kanal yapısına sahip, 1.500 çalışanlı bir sektör lideri haline geldi.
  • 2014 yılında gerçekleştirilen halka arz, o günden bu yana en büyük halka arzlarından biridir.
  • Geri Ödemeli Hayat Sigortası ürünü, Uluslararası İş Ödülleri programında en iyi finansal ürün kategorisinde Gümüş Stevie ödülü aldı.

SOSYAL MEDYADA BİZ

Sabancı
Yukarı